Hater, c'mon!

Don't forget where you belong ─ home

◇(意訳*和訳)Diana/One Direction

すごく久しぶりに、古巣の曲を。
海外ファンに向けて歌ってくれた曲で、うれしかったなぁ。推しのパートの歌詞が特に好きで、あいぽんのホーム画面に設定してた!
Dianaはダイアナ妃のことか?と思うでしょうが、ファンのことを歌ってくれてます🤭


Diana / One Direction

Diana
The front pages are your pictures 
They make you look so small
How could someone not miss you at all?
ダイアナ、表紙のページは君の写真だ
君がとても小さく見える
どうしたら君を恋しいと思わなくなるんだろう?

 (Oh-ah-oh) 

I never would mistreat ya 
Oh I'm not a criminal 
僕は絶対に君をひどく扱ったりはしない
僕は犯罪者じゃないからね

I speak a different language 
but I still hear your call
僕たち違う言語を話すけど
君が僕を呼ぶ声、聞こえているよ

Diana, let me be the one to
Light a fire inside those eyes 
You've been lonely, you don't even know me 
But I can feel you crying 
ダイアナ、僕が君の瞳に火を灯してあげる
君はずっと寂しかったんだろう
僕のことは知らなくても
でも僕は君が泣いてるのを感じたよ

Diana, let me be the one to
Lift your heart up and save your life 
I don't think you even realize 
Baby you'll be saving mine 
ダイアナ、君の心を掬い上げて、助けるよ
君自身は気づいていないと思うけど
君は僕を助けてくれるんだ


Diana, it's only been four months but
You've fallen down so far
How could someone mislead you at all?
ダイアナ、たった4ヶ月しか経ってないけど
君はこんなにも堕ちてしまったんだね
誰が君をこんなに間違った方に向かせるんだろう

 (Oh ah oh)

I wanna reach out for ya 
I wanna break these walls
僕は君に手を伸ばしたい
こんな壁は壊してしまいたい

I speak a different language
but I still hear you call 
僕たち違う言語を話すけど
君の呼ぶ声が聞こえているから

Diana, let me be the one to
Light a fire inside those eyes 
You've been lonely, you don't even know me 
But I can feel you crying 
ダイアナ、僕が君の瞳に光を灯そう
君はずっと寂しかったんだよね
僕のことは知らなくても
僕は君が泣いてるのを感じたよ

Diana, let me be the one to
Lift your heart up and save your life 
I don't think you even realize 
Baby, you'll be saving mine 
ダイアナ、君の心を掬い上げて、助けるよ
君自身は気づいていないと思うけど
僕は君に助けられてるんだ


We all need something 
This can't be over now 
僕たちは何が必要で
このままじゃ終われない

If I could hold ya 
I swear 
I'd never put you down
君を抱き締めたら、約束する
絶対に君を離さない

Diana, let me be the one to
Light a fire inside those eyes 
You've been lonely, you don't even know me 
But I can feel you crying 
ダイアナ、君の瞳に光を灯そう
君はずっと寂しかったんだよね
僕のこと知らないと思うけど
僕は君が泣いてるのを感じたよ

Diana, let me be the one to
Lift your heart up and save your life 
I don't think you even realize 
Baby you'll be saving mine
ダイアナ、君の気持ちを掬い上げて、助けるよ
君は気づいていないと思うけど
君は僕を助けてくれるんだ

 (Oh ah oh) 

Diana(Oh ah oh oh oh oh oh oh) 
Diana, baby you'd be saving mine(Oh ah oh)
ダイアナ、君は僕を助けてくれるんだ

Diana(Oh ah oh oh oh oh oh oh) 
Diana, baby you'd be saving mine
ダイアナ、僕は君に助けられてるよ

****

ファンに向けた曲とはいえ、ラブソングに聴こえるわけで。良いよねやっぱり、「僕たち話す言語は違うけど、君たちの声援ちゃんと届いてるからね(ニュアンス)」っていうの。良いアイドル曲だ。